커뮤니티

HOME커뮤니티공지사항
2020. 충주분원 온라인 톡톡(Talk Talk) 클래스 운영 안내-게시글 상세보기
[북부운영팀(충주)] 2020. 충주분원 온라인 톡톡(Talk Talk) 클래스 운영 안내
작성자 충주분원 조회 2898 등록일 2020/03/18
첨부
 
2020. 온라인 톡톡(Talk Talk) 클래스 운영 계획()

충북국제교육원 충주분원
 

 
  근거 및 목적


 1. 2020학년도 신학기 유, , , 고 특수학교 및 각종학교 개학 추가연기 결정(학교혁신과-3751, 2020.3.3.)
 2. 코로나19 확산으로 정규 교육 과정의 한시적 중단에 따른 대체 온라인 학습을 통한 영어 의사소통능력 신장
 

 
  운영 방침


 1. Skype를 활용한 원어민 영어교사와의 1:1 대화
    (Skype 설치 및 활용은 붙임1 참조)
 2. 충북국제교육원 충주분원 홈페이지 참가 신청 접수를 통해 클래스 및 시간 선택
 3. 금요일 오후 5시에 접수 마감. 접수 마감 후 추첨으로 선발
     (선발 명단은 홈페이지를 통해 공지)
 4. 한 학생당 1개의 시간만 선택 가능하며 복수 신청 시 충주분원에서 임의 지정
 5. 참가신청자 수에 따라 클래스 운영을 조정할 수 있으며 1개 클래스당 최대 12명으로 운영
 6. 2회 결석 시 수강자에서 제외하고, 차순위 대기자에게 수강 기회 부여
 7. 영어로 의사소통이 가능한 학생 신청 권장
 

 
  세부계획
1. 기간: 2020. 3. 23.() ~ 프로그램 정상 운영 전까지
   (2주 단위로 운영)
 
2. 대상: 충주시 초·중학생 48
 
3. 운영 방법
. ~(10:00~12:00, 14:00~16:00), 2주 과정
. 학생 1인당 원어민교사와 1:115분씩 실시
. 각 학급별 12(오전 6, 오후 6) 48명 참가 가능
. 학교 개학 시 운영 시간이 변동될 수 있음

4. 학급 편성

 
클래스 대 상 담당 교사 비고
이름 성별
A 5~6학년 Andy 학교급별 참가신청자 수에 따라
클래스 조절
B 5~6학년 Kayla
C 1~3학년 Wesley
D 1~3학년 Patrick
 
5. 시간표

 
오 전 오 후
1 10:00~10:15 7 14:00~14:15
2 10:20~10:35 8 14:20~14:35
3 10:40~10:55 9 14:40~14:55
4 11:00~11:15 10 15:00~15:15
5 11:20~11:35 11 15:20~15:35
6 11:40~11:55 12 15:40~15:55
 
6. 교육내용


초등학생용
 
구분 주제 내용 및 표현

5,6
1 출신 국가
묻고 답하기
I’m from U.S.A. (1/2)
-Where are you from?
-Nice to meet you.
hometown, hobbies, favorite things
 
2 위치 묻고 답하기 Where is the hospital?(1/2)
-Where is the police station/post office/restaurant.
police officer, doctor, mailman, waiter, food, next to, block, left, right, straight, between, front, behind
 
3 증상 묻고 답하기 I have a headache.(1/2)
-What’s wrong? /Are you okay?
symptom, ache, sick, hurt, rest, medicine, healthy food
 
4 외모 묘사하기 She has long curly hair.(1/2)
-What does she look like?
brown, black, blonde, curly, straight, long, short, tall, blue eyes, brown eyes, green eyes
 
5 외모 묘사하기 She has long curly hair.(2/2)
-He has blue eyes and short curly hair.
-He is wearing blue jeans,
jeans, shorts, dress, hat, t-shirt, sweater, skirt
 
6 복수형 물건 묻고 답하기 Whose shoes are these? (1/2)
-Whose scissors are these/those?
hers, his, mom, dad, mine, sister, brother, various items
 
7 숫자 세기 Sequencing
-first, next, then, last, second, third etc
 
8 비교, 대조하기 Compare/contrast
-explaining what is the same and what is different
 
9 계절과 활동 말하기 Seasons/activities
-season specific months and activities
 
10 동물 묘사하기 Animals/ description
-describing different animals - figuring out the animal based on descriptions
 
중학생용
 
구분 주제 내용 및 표현

1,2,3
1 계획 말하기 Planning the future events
-I’m planning to play basketball with Steve on Saturday
I’m going to, I want to, I might, I’d like to, If I can, I want to/might/will.
 
2 감정 표현하기 Expressing the feelings
-That painting is amazing!/I’m fascinated by it.
It’s incredible/I love it, boring/bored, dull/bored/boring, exciting/excited, interesting/interested in it/by it.
 
3 증상 말하기 Describing the symptoms
-I have a sore throat/I feel pain in my shoulder.
Cough/sore chest, headache, backache, stomachache, runny nose, sore ear
 
4 강조하기 Emphasizing the points
-It’s important to keep using our brains.
Remember to, don’t forget to, you should/must, it’s best to, you might want to.
 
5 경험 묻기 Asking the experiences
-Have you tried spicy food in Korea before?
Yes I have/no I haven’t try-tried, go-gone, eat-eaten, travel-travelled, play-played, see-seen.
 
6 추가 설명 요청하기 Asking the detailed information
-Can you tell me more about it?
Go on, what do you mean by __? How do you feel about __? Why? What did you think about __? What did you like best/least about __?
 
7 길 묻기 Asking how to get to the someplace
-How could I get to the post office?
Where is_? Do you know the way to _? Can you give me directions to_? Which way is _? How can I find _?
 
8 능력 표현하기 Showing the abilities/capabilities
-I think I’m good at swimming.
I’m not very good at _, I’m quite talented at _, I am alright at _ but I can do better, I am the best at _, I can _/I can’t_.
 
9 이유 묻기/ 이유 답하기 Asking the reasons/and answering with the reasons
-Can you tell me why you want to be a doctor?
Why do you prefer _ instead of _? Is there a reason? How come? What was the point of _? For what reason did you _?
 
10 의무 표현하기 Expressing the obligatory things
-People should avoid using their phones during class.
Please don’t _, please refrain from _, you should not _, remember not to _, _ is not allowed, you should avoid doing _.
 
 
다음글, 이전글 보기
다음글 다문화사이버체험관은 크롬, 엣지, 사파리, 웨일 등 최신 브라우저에서 원활하게 작동됩니다.
이전글 게시물이 없습니다