커뮤니티
HOME커뮤니티공지사항
[북부운영팀(충주)] 2020. 충주분원 온라인 톡톡(Talk Talk) 클래스 운영 안내 | |||||
---|---|---|---|---|---|
작성자 | 충주분원 | 조회 | 2898 | 등록일 | 2020/03/18 |
첨부 |
2020. 온라인 톡톡(Talk Talk) 클래스 운영 계획(안)
충북국제교육원 충주분원
Ⅰ | 근거 및 목적 |
1. 2020학년도 신학기 유, 초, 중, 고 특수학교 및 각종학교 개학 추가연기 결정(학교혁신과-3751, 2020.3.3.)
2. 코로나19 확산으로 정규 교육 과정의 한시적 중단에 따른 대체 온라인 학습을 통한 영어 의사소통능력 신장
Ⅱ | 운영 방침 |
1. Skype를 활용한 원어민 영어교사와의 1:1 대화
(Skype 설치 및 활용은 붙임1 참조)
2. 충북국제교육원 충주분원 홈페이지 참가 신청 접수를 통해 클래스 및 시간 선택
3. 금요일 오후 5시에 접수 마감. 접수 마감 후 추첨으로 선발
(선발 명단은 홈페이지를 통해 공지)
4. 한 학생당 1개의 시간만 선택 가능하며 복수 신청 시 충주분원에서 임의 지정
5. 참가신청자 수에 따라 클래스 운영을 조정할 수 있으며 1개 클래스당 최대 12명으로 운영
6. 2회 결석 시 수강자에서 제외하고, 차순위 대기자에게 수강 기회 부여
7. 영어로 의사소통이 가능한 학생 신청 권장
Ⅲ | 세부계획 |
(2주 단위로 운영)
2. 대상: 충주시 초·중학생 48명
3. 운영 방법
가. 월~금(10:00~12:00, 14:00~16:00), 2주 과정
나. 학생 1인당 원어민교사와 1:1로 15분씩 실시
다. 각 학급별 12명(오전 6명, 오후 6명) 총 48명 참가 가능
라. 학교 개학 시 운영 시간이 변동될 수 있음
4. 학급 편성
클래스 | 대 상 | 담당 교사 | 비고 | |
이름 | 성별 | |||
A | 초 5~6학년 | Andy | 남 | 학교급별 참가신청자 수에 따라 클래스 조절 |
B | 초 5~6학년 | Kayla | 여 | |
C | 중 1~3학년 | Wesley | 남 | |
D | 중 1~3학년 | Patrick | 남 |
5. 시간표
순 | 오 전 | 순 | 오 후 |
1 | 10:00~10:15 | 7 | 14:00~14:15 |
2 | 10:20~10:35 | 8 | 14:20~14:35 |
3 | 10:40~10:55 | 9 | 14:40~14:55 |
4 | 11:00~11:15 | 10 | 15:00~15:15 |
5 | 11:20~11:35 | 11 | 15:20~15:35 |
6 | 11:40~11:55 | 12 | 15:40~15:55 |
6. 교육내용
◩ 초등학생용
구분 | 주제 | 내용 및 표현 | |
초 5,6 |
1 | 출신 국가 묻고 답하기 |
►I’m from U.S.A. (1/2) -Where are you from? -Nice to meet you. |
hometown, hobbies, favorite things |
|||
2 | 위치 묻고 답하기 | ►Where is the hospital?(1/2) -Where is the police station/post office/restaurant. |
|
police officer, doctor, mailman, waiter, food, next to, block, left, right, straight, between, front, behind |
|||
3 | 증상 묻고 답하기 | ►I have a headache.(1/2) -What’s wrong? /Are you okay? |
|
symptom, ache, sick, hurt, rest, medicine, healthy food |
|||
4 | 외모 묘사하기 | ►She has long curly hair.(1/2) -What does she look like? |
|
brown, black, blonde, curly, straight, long, short, tall, blue eyes, brown eyes, green eyes |
|||
5 | 외모 묘사하기 | ►She has long curly hair.(2/2) -He has blue eyes and short curly hair. -He is wearing blue jeans, |
|
jeans, shorts, dress, hat, t-shirt, sweater, skirt |
|||
6 | 복수형 물건 묻고 답하기 | ►Whose shoes are these? (1/2) -Whose scissors are these/those? |
|
hers, his, mom, dad, mine, sister, brother, various items |
|||
7 | 숫자 세기 | ►Sequencing | |
-first, next, then, last, second, third etc |
|||
8 | 비교, 대조하기 | ►Compare/contrast | |
-explaining what is the same and what is different |
|||
9 | 계절과 활동 말하기 | ►Seasons/activities | |
-season specific months and activities |
|||
10 | 동물 묘사하기 | ►Animals/ description | |
-describing different animals - figuring out the animal based on descriptions |
◩ 중학생용
구분 | 주제 | 내용 및 표현 | |
중 1,2,3 |
1 | 계획 말하기 | ►Planning the future events -I’m planning to play basketball with Steve on Saturday |
I’m going to, I want to, I might, I’d like to, If I can, I want to/might/will. |
|||
2 | 감정 표현하기 | ►Expressing the feelings -That painting is amazing!/I’m fascinated by it. |
|
It’s incredible/I love it, boring/bored, dull/bored/boring, exciting/excited, interesting/interested in it/by it. |
|||
3 | 증상 말하기 | ►Describing the symptoms -I have a sore throat/I feel pain in my shoulder. |
|
Cough/sore chest, headache, backache, stomachache, runny nose, sore ear |
|||
4 | 강조하기 | ►Emphasizing the points -It’s important to keep using our brains. |
|
Remember to, don’t forget to, you should/must, it’s best to, you might want to. |
|||
5 | 경험 묻기 | ►Asking the experiences -Have you tried spicy food in Korea before? |
|
Yes I have/no I haven’t – try-tried, go-gone, eat-eaten, travel-travelled, play-played, see-seen. |
|||
6 | 추가 설명 요청하기 | ►Asking the detailed information -Can you tell me more about it? |
|
Go on, what do you mean by __? How do you feel about __? Why? What did you think about __? What did you like best/least about __? |
|||
7 | 길 묻기 | ►Asking how to get to the someplace -How could I get to the post office? |
|
Where is_? Do you know the way to _? Can you give me directions to_? Which way is _? How can I find _? |
|||
8 | 능력 표현하기 | ►Showing the abilities/capabilities -I think I’m good at swimming. |
|
I’m not very good at _, I’m quite talented at _, I am alright at _ but I can do better, I am the best at _, I can _/I can’t_. |
|||
9 | 이유 묻기/ 이유 답하기 | ►Asking the reasons/and answering with the reasons -Can you tell me why you want to be a doctor? |
|
Why do you prefer _ instead of _? Is there a reason? How come? What was the point of _? For what reason did you _? |
|||
10 | 의무 표현하기 | ►Expressing the obligatory things -People should avoid using their phones during class. |
|
Please don’t _, please refrain from _, you should not _, remember not to _, _ is not allowed, you should avoid doing _. |
다음글 | 다문화사이버체험관은 크롬, 엣지, 사파리, 웨일 등 최신 브라우저에서 원활하게 작동됩니다. |
---|---|
이전글 | 게시물이 없습니다 |